Wat kan Onderweg.nu voor jou betekenen?

Als Onderweg.nu vinden we het belangrijk dat jij je verhaal kwijt kunt en dat je merkt dat je gehoord en begrepen wordt. Je hebt mensen nodig die je willen ondersteunen en bemoedigen. Mensen, die je niet laten vallen als het moeilijk voor je is. Mensen, die de genade, barmhartigheid en vergeving die zij zelf van God ontvangen hebben ook weer aan jou willen doorgeven.

Misschien heb je het idee dat je uit twee mogelijkheden moet kiezen, een andere weg zie je niet:

1. Je stopt je homoseksuele gevoelens zo diep mogelijk weg, je praat er niet over en voert een eenzame strijd. Je wilt als christen leven, je ‘dood houden voor de zonde’ en je gaat een moeizame weg van vallen en opstaan. De overwinning, die je misschien verwacht als beloning van God op jouw inspanning, blijft uit. Je voelt je eenzaam, moegestreden en teleurgesteld in God. Je ziet nog maar één uitweg…

2. Je accepteert dat je homo bent. Je stelt je open voor een relatie met iemand van je eigen geslacht. Je zoekt een homovriendelijke kerk waar een relatie in liefde en trouw wordt ingezegend, maar diep van binnen knaagt er een gevoel dat je iets van je persoonlijke relatie met God opgeeft…

In zo’n situatie kun je bij Onderweg.nu terecht. Daar tref je mensen die je willen ondersteunen en aanmoedigen om Jezus in alle dingen de Heer van je leven te laten zijn. Mensen die zelf ook met Jezus onderweg zijn op een ‘derde weg’. Misschien wil jij ook overwegen om deze weg te gaan.

3. Je stopt je gevoelens niet weg. Je aanvaardt dat ze er zijn. Je accepteert jezelf inclusief je homoseksuele gevoelens. Maar je richt je focus op wie je bent als geliefd kind van de Vader en niet op je seksuele gevoelens.

Bij God mag je komen zoals je bent, en je mag jezelf gaan zien zoals Hij je ziet: waardevol, je bent de moeite waard!

God verbindt zich met mensen zoals ze zijn. Geen ideale of perfecte mensen. Geen superchristenen die alles op orde hebben. Juist met onvolmaakte en gebroken mensen gaat Hij op weg. Het is geen weg naar een leven zonder problemen. Het is leven vanuit je hart in verbondenheid met God en met anderen.

Je gaat in de relatie die je hebt met God en met mensen om je heen ontdekken wie je werkelijk bent. Dan durf je de moeilijke kwesties in je leven onder ogen te zien en ermee aan de slag te gaan. Dat kan leiden tot groei en ontplooiing.

Eigenlijk is dit een weg niet alleen voor mensen met een homoseksuele gerichtheid.

Leven is groeien en veranderen. Dat geldt voor ieder mens.