OPGEVOED DOOR 3 HOMOSEKSUELE OUDERS, NU DOMINEE

Caleb Kaltenbach werd opgevoed door drie homoseksuele ouders. Nu is hij dominee bij de Shepherd Church in Los Angeles.

Zijn ouders scheidden toen hij 2 was. Allebei gingen een relatie aan met iemand van hetzelfde geslacht. Hij werd opgevoed door drie ouders: twee lesbiënnes en één homoseksuele man. Zowel hij als zijn ouders werden lhbt-activisten en kwamen vaak in aanraking met ‘christenen die homo’s haatten,’ zo merkt hij op.

Caleb werd al op jonge leeftijd meegenomen naar pride-parades. ‘Ik zag hoe christenen homo’s behandelden, ik zag hoe gezinnen hun jonge zonen negeerden die in de jaren tachtig stierven aan aids. Ik zag dat christenen homo’s haatten.’

‘Ik dacht bij mezelf: “Ik wil nooit christen worden. Als christenen zo slecht zijn, kan ik me niet voorstellen hoe vreselijk hun Leider, Jezus, moet zijn.’

Toen Caleb 16 was, deed hij mee aan een Bijbelstudie als onderdeel van een poging het christelijk geloof te weerleggen. Er gebeurde echter iets totaal anders. God greep in in Zijn leven en hij kwam erdoor tot geloof in de Heere Jezus.

‘Ik werd christen,’ vertelt hij, ‘waardoor mijn kijk op seksualiteit totaal veranderde. Ik geloof dat God seksuele intimiteit en genegenheid heeft ontworpen om tot uiting te komen in een huwelijk tussen een man en een vrouw.’

Nadat Caleb christen was geworden, schopten zijn ouders hem aanvankelijk het huis uit. Gelukkig vond er later verzoening plaats, toen ze merkten dat hij niet was zoals de boze christenen die ze vaker tegenkwamen. Jaren later werden ook zijn ouders christen.

Caleb Caltenbach publiceerde afgelopen maand een boek, met als titel: Messy Truth: How to Foster Community Without Sacrificing Conviction, waardoor hij christenen wil helpen ‘een cultuur van verbondenheid te creëren zonder theologische overtuigingen op te offeren.’

https://www.christianheadlines.com/contributors/milton-quintanilla/california-pastor-raised-by-3-gay-parents-details-how-the-bible-changed-his-life-view-on-sexuality.html

Vertaling: https://dirkvangenderen.nl/mailpress/?view=37201001b67b9ad8b9fcc6f395df3b9e&id=46085